Magazyn składa się z czterech kontenerów bateryjnych zawierających łącznie 4240 ogniw litowo-jonowych wykonanych w technologii NMC. Jednorazowo może zasilić przejazd pociągu poruszającego się z prędkością 160 km/godz. Urządzenie powstało we współpracy z Uniwersytetem Zielonogórskim.
Takie rozwiązanie uwzględnia specyfikę zasilania kolei, umożliwiając powolne ładowanie magazynu i szybkie oddanie zgromadzonej energii, kiedy przejeżdża pociąg. Magazyn w ciągu kilku sekund jest w stanie zasilić nawet najszybsze pociągi, w tym Pendolino. Jego sercem jest przekształtnik energoelektroniczny DC/DC, który pracuje bezpośrednio na napięciu stałym, co jest nowatorskim rozwiązaniem na skalę Europy. W innych systemach kolejowych, zasilanych napięciem stałym, magazyny trakcyjne dają na wyjściu prąd przemienny, co wymusza dodatkową konwersję DC/AC/DC. Pominięcie tej transformacji znacząco usprawnia pracę magazynu i skutkuje oszczędnością energii, której nie traci się na etapach przejściowych – czytamy w komunikacie.